Fördelar med kiropraktik och unika hårbehandlingar

Kiropraktik introducerades i Sverige 1921 av Simon Lundin och Lennart Thomson som tog med sig kunskaperna och teknikerna från USA. Att unna sig en kiropraktiskt behandling när man har ont eller är stel i leder, kan få både kropp och själ att må mycket bättre.

Kiropraktikens helande och fördelar med PRP-hårbehandling

Att gå med värk länge i rygg, axlar, armar ben eller ibland hela kroppen, kan göra att man blir trött, nedstämd och orkeslös. Värk kan leda till långvariga sjukskrivningar och det kan i sin tur påverka ekonomin och det eventuella arbetet, samt privatlivet. Det finns många moment på arbetet som kan försämra kroppens hållning och att man står fel. Då finns kiropraktorns smarta tips hur man står rätt på jobbet och undviker felbelastning, som i sin tur leder till värk. Fördelen med kiropraktorbehandlingar, är att man kan eliminera smärta effektivt och snabbt, samt frigöra blockeringar i nerver och nervsystem. En annan stor fördel är att en kiropraktor kan se helheten av smärtproblematiken och förstå varför smärtan uppkom. Det kan vara felbelastningar, men även ibland olika sjukdomstillstånd. Att ta hand om sin hälsa är mycket viktigt och trots att man kanske är noga med detta, kan man ändå drabbas av håravfall och tunt hår. Då kan man med fördel gå och få en effektiv Prp-behandling för hår med Nordic hair och få håret tillbaka! Man utvinner helt enkelt tillväxtfaktorer ur den egna blodplasman för att sedan injicera detta på problemområdena. Denna unika behandling kan även reducera rynkor och ärr, samt behandla solskadad hud.

Att tänka på innan ett kiropraktorbesök

Om man har en diagnos och är osäker på om man ska besöka en kiropraktor eller inte, är det viktigt att alltid rådgöra med sin läkare först innan ett kiropraktorbesök. Är man i en gråzon och inte riktigt vet om man bör göra en kiropraktisk behandling, kan även en kiropraktor först hänvisa till vården vid minsta osäkerhet. En kiropraktor får genom sin utbildning, en god kännedom om olika sjukdomstillstånd och vad man får göra och inte göra. Vid tillstånd som cancer, benskörhet, reumatiska sjukdomar eller tillstånd där man tar blodförtunnande läkemedel, ska man dock absolut undvika kiropraktiska behandlingar. Något som är väldigt vanligt är ryggvärk. Det finns även vanliga saker i vardagen som kan påverka ryggvärken och det handlar om klädesplagg. Det plagg som ger ryggvärk enligt kiropraktorn är bland annat tajta jeans som hindrar det naturliga rörelsemönstret. Det är istället viktigt att ha kläder som kan följa naturlig rörelse och inte sitter för hårt.